Čuveni brend Riva, poznat po svojoj eleganciji i stilu bez premca više od 180 godina, lansirao je Riva El-Iseo, svoj prvi potpuno električni čamac.
Ovaj najsavremeniji čamac označava početak Riva E-Luxury segmenta, neprimetno spajajući bogato nasleđe brenda sa modernom održivošću.
Riva El-Iseo, kao i sve kreacije ovog brenda, remek je delo Maura Mikelija i Sergija Berete, osnivača Officina Italiana Design. Sarađivali su sa odeljenjem Ferretti grupe kako bi ovu viziju oživeli. „Velika snaga brenda Riva, od samog početka, bila je njihova sposobnost da se uzdignu i pobede u dizajnerskim izazovima sa kojima su se suočavali tokom godina, kombinujući svoju zanatsku veštinu i znanje sa novim tehnologijama. Riva El-Iseo nije samo najlepši potpuno električni čamac na svetu, već i dokaz da ulaganje u istraživanje i razvoj otvara nove puteve održivosti i ekološke svesti“, objasnio je generalni direktor Ferretti grupe, Alberto Galasi. „Riva El-Iseo je takođe prvi model u svom segmentu koji je dobio Rina sertifikat kategorije B, što je još jedna potvrda da je Riva bezbedna za jedrenje.“
Sa dužinom od 8,4 metara sa maksimalnom širinom od 2,5 metara, Riva El-Iseo se može pohvaliti sofisticiranim linijama koje podsećaju na voljeni i svestrani Iseo, od kojeg je nasledio dizajn trupa. Čamac elegantno suprotstavlja tradicionalnu izradu – vidljivu u uglađenoj palubi od mahagonija i detaljima od nerđajućeg čelika – sa savremenim elementima dizajna kao što je moderan izgled mosta. Paluba, kokpit i kormilarska stanica imaju potpuno novi dizajn, naglašen novom kalifornijskom nebo plavom bojom, savršeno dopunjenom akvamarin linijom lepote karakterističnom za Riva čamce.
Riva El-Iseo postavlja novi standard u svojoj kategoriji dobijanjem sertifikata RINA B kategorije, koji je tipično rezervisan za čamce dizajnirane da izdrže značajne uslove vetra i talasa.
El-Iseo zadržava tradicionalni pogonski sistem sa krmenim pogonom, koji pokreće potpuno električni motor Parker GVM310. Ovaj najsavremeniji motor isporučuje impresivnu izlaznu snagu od 250 kW, sa maksimalnom snagom od 300 kW. Omogućava čamcu da postigne brzinu krstarenja od 25 čvorova i maksimalnu brzinu od 40 čvorova, sa ubrzanjem koje prevazilazi ubrzanje sličnih čamaca sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Opremljen paketom litijumskih baterija visoke gustine energije kompanije Podium Advanced Technologies, Riva El-Iseo se može pohvaliti vrhunskom efikasnošću i dugotrajnošću. Baterije od 150 kWh, 800 V imaju normalne i brze režime punjenja, omogućavajući punjenje od 20% do 80% za samo 75 minuta. „Konfiguracija redundantnog dizajna“ baterijskog paketa obezbeđuje operativnu pouzdanost, dok napredne mere bezbednosti, uključujući tečno hlađenje i dodatnu toplotnu izolaciju, doprinose RINA sertifikaciji B kategorije.
Potpuno digitalna kontrolna tabla, sa dvostrukim ekranom osetljivim na dodir, pruža sveobuhvatnu kontrolu nad sistemima krstarenja i u vozilu. Sistem upravljanja, koji je dizajnirala Xenta, neprimetno se integriše sa elektronikom u vozilu. El-Iseo nudi tri režima krstarenja – Adagio, Andante i Allegro – svaki prilagođen različitim potrebama performansi. ECO režim, Adagio, optimizuje potrošnju goriva i domet, dok režimi Andante i Allegro pružaju dinamičnije iskustvo krstarenja.
Kada napunjenost baterije padne na 20%, čamac se automatski prebacuje u Adagio režim, osiguravajući bezbednu navigaciju do najbližeg mesta za vezu ili stanice za punjenje.
Riva El-Iseo predstavlja primer posvećenosti Ferretti Grupe održivosti, ne samo kroz svoj električni pogon, već i kroz materijale i proizvodne procese koji se koriste. Predstavljanje čamca u Monaco Yacht Clubu krajem 2022. godine pokazalo je njegov inovativni dizajn i performanse, praćeno rigoroznim testiranjem u različitim uslovima, uključujući učešće u Monaco Energy Boat Challenge.