Overair je završio izgradnju svog petosedog eVTOL modela po imenu Butterly, koji će početi s letačkim testovima početkom sledeće godine.
Uskoro će se nad Južnom Kalifornijom vinuti novi leptir. Overair je danas objavio završetak izrade prototipa električnog vazdušnog taksija Butterfly u punoj veličini. Firma iz Santa Ane očekuje da će letački testovi početi početkom sledeće godine.
Overair se pridružuje drugim kalifornijskim konkurentima u eVTOL industriji, kao što su Joby i Archer, kao i evropskim firmama poput Volocoptera, Lilliuma i Vertical Aerospace, u testiranju svojih električnih vazdušnih taksija. Neki od ovih proizvođača očekuju da će do 2025. godine imati sertifikaciju FAA, a komercijalne operacije početi ubrzo nakon toga.
Izvršni direktor Overaira, Ben Tigner, prema Orange County Business Journalu, očekuje sertifikaciju FAA 2027. godine. "Ubrzo nakon toga trebali bismo moći započeti komercijalne operacije", rekao je on za list.
Butterfly uključuje četiri rotora dužine 20 stopa - otprilike dvostruko veće od drugih eVTOL modela - u svom dizajnu. Overair kaže da tehnologije Optimum Speed Tilt Rotor (OSTR) i Individual Blade Control (IBC) takođe čine njihov električni avion drugačijim od konkurencije. OSTR menja obrtaje propelera po minuti kako bi povećao efikasnost kroz vertikalne, tranzicione i faze horizontalnog leta. Takođe može smanjiti potrebu za snagom tokom faze lebdenja - dela leta eVTOL modela koji troši najviše energije - za 60 procenata. IBC takođe smanjuje vibracije i opterećenje propelera, što rezultira glatkijim, tišim letom, prema kompaniji.
"Zajedno, ove tehnologije pružaju efikasan, tih i pouzdan sistem pogona gotovo u bilo kojim vremenskim, temperaturnim ili visinskim uslovima", rekla je kompanija. Tigner je osnovao Overair 2020. godine sa pionirom bespilotnih letelica Predator Ejbom Karemom, koji je i dalje blisko uključen u projekat Butterfly.
Butterfly će imati prostor za pilota, pet putnika i torbe. Sa nultim emisijama, u planu je domet od 100 milja i maksimalnu brzinu od 200 mph, i teoretski, biće najtiši eVTOL na tržištu. Kompanija je dizajnirana da nema jedinstvenu tačku kvara, sa sposobnošću da lebdi na dva od svoja četiri propelera.
Nakon početnog testiranja u Santa Ani, prototip će se preseliti u Overair letački centar u Viktorvilu u Kaliforniji, kako bi bio testiran u različitim letačkim i vremenskim uslovima, kao i validirao svoj cilj buke od 55 decibela - ekvivalentno normalnom razgovoru između dve osobe. Butterfly se može konfigurisati za različita tržišta, uključujući putnička, medicinska, teretna i vojna.
Overair je potpisao razvojne sporazume s vlastima u Arlingtonu i Dalas-Fort Vortu kako bi istražio eVTOL transport sa tih aerodroma, dok je nedavno primio narudžbe za 20 aviona za južnokorejske vazdušne taksije i policiju. Nedavno je primio investiciju od 145 miliona dolara od južnokorejskog investitora, prema Business Journalu.