Američka svemirska agencija NASA želi da ponovo okuša svoju sreću sa komercijalnim supersoničnim putovanjima...
Aero-nadzorna agencija istražuje da li postoji poslovni model za komercijalne avione koji mogu leteti četiri puta brže od brzine zvuka, prema izveštaju sa sajta Jalopnik. Avioni, koji su za sada samo teorijska ideja, mogli bi leteti brzinom Mach 4 - ili dvostruko brže od Konkorda.
Najnoviji interes za supersonična putovanja za putnike dolazi 20 godina nakon što je Konkord obavio svoj poslednji komercijalni let u jesen 2003. godine. Iako je bio tehničko čudo, supersonični avion nije uspeo da revolucionizuje vazdušna putovanja. To je delimično bilo zbog ogromnih troškova koji su uloženi u razvoj, izgradnju i letenje aviona. Zabrana supersoničnih letova iznad kopna u Sjedinjenim Američkim Državama i drugim zemljama takođe nije pomogla, jer je ozbiljno ograničila moguće rute koje bi avion mogao da pređe.
Izgleda da NASA veruje da će ovaj put stvari ići bolje. Nedavne studije su identifikovale oko 50 mogućih ruta za putničke avione koji mogu da putuju brzinama između Mach 2 i Mach 4 (oko 2468 km/h do 4945 km/h na nivou mora), prema objavi na zvaničnom blogu agencije. Konkord je bio ograničen na najveću brzinu Mach 2, dok današnji putnički avioni lete brzinom od oko 965 km/h. Supersonični letovi nad kopnom i dalje su uglavnom zabranjeni, pa su rute uglavnom preko Tihog okeana i Severnog Atlantika.
NASA, koja trenutno radi na eksperimentalnom avionu sa kompanijom Lockheed Martin po imenu X-59 QueSST, sada je spremna da pređe na sledeću fazu svojih istraživanja. Ovo uključuje davanje ugovora na 12 meseci kompanijama za razvoj konceptualnih dizajna i "tehnoloških planova." Kompanije će biti podeljene u dve grupe, od kojih će jednu voditi Boeing, a drugu Northrop Grumman.
NASA nije jedina grupa koja se zanima za komercijalnu održivost supersoničnih putovanja za putnike. Startapi iz oblasti aeronautike kao što su Boom Supersonic i Spike Aerospace takođe istražuju obnovu ovog načina vazdušnog putovanja. CEO kompanije Boom, Blejk Skul, rekao je ranije ovog meseca da se nada da će prototip XB-1 kompanije završiti svoj prvi test let pre kraja godine.