Solar Airship One će se napajati vodoničkim gorivnim ćelijama i solarnom energijom, što će mu u teoriji dati sposobnost da leti bez zaustavljanja...
Solar Airship One je kruti dirižabl koji obećava da će preći iz sfere naučne fantastike u stvarnost u ne tako dalekoj budućnosti tako što će obići svet koristeći zelenu energiju — tačnije, solarnu i vodoničnu energiju — bez ikakvog sletanja. Dizajner, Euro Airship, gradi ono što naziva "komercijalnim dirižablom budućnosti," prognozirajući da će Airship One imati 80 odsto manju potrošnju goriva i emisiju CO2 u odnosu na konvencionalne avione.
Druge firme, uključujući suosnivača Google-a Sergeja Brina sa njegovom firmom LTA i britansku firmu Hybrid Air Vehicles, takođe su u procesu izgradnje ekoloških dirižabala.
Ali ako se ovo ostvari, Solar Airship One bi mogao imati najambiciozniji prvi let — ekvatorsko putovanje oko sveta u dužini od 21.598 nautičkih milja koje će trajati od 20 do 30 dana. Leteći na prosečnoj visini od 19.685 stopa, kruti dirižabl će imati ojačanu ovojnicu sa dvostrukim slojem, prema sajtu brenda, koja pruža stabilnost protiv spoljnih pritisaka, a takođe i reguliše unutrašnju temperaturu. 15 odvojenih gasnih ovojnica dirižabla će takođe imati pojedinačno upravljanje softverom, omogućavajući bržu pokretljivost u različitim uslovima.
Euro Airship je rekao za Flying.com da će njihov vazduhoplov normalno imati domet od oko 540 nautičkih milja, ali ugradnja solarne folije u gornju polovinu ovojnice za punjenje baterija će omogućiti dirižablu, barem teoretski, da leti neprekidno. Njegove vodoničke gorivne ćelije mogu napajati električne motore tokom noćnih časova.
Solar Airship One dolazi u pravo vreme, kažu zvaničnici kompanije, s obzirom na debatu o održivosti u avijaciji. "Cilj je obrazovanje, kataliziranje mlađe generacije, za nas je to vrlo važno zbog klimatskih promena, zbog prirodnih katastrofa koje dolaze", rekla je za Flying.com Dorin Burnton, članica posade i francuski akrobatski pilot. "Moramo imati novu mobilnost — zelenu mobilnost."
Francuska firma je angažovala logistički tim koji je upravljao putovanjem oko sveta balonom Bertranda Pikarda. Burnton je rekla da će ona, Pikard i bivši astronaut svemirskog šatla i pilot Francuske vazduhoplovne snage Mišel Tognini pilotirati dirižablom u njegovom obilasku oko sveta.
Euro Airship će početi izgradnju Solar Airship One 2024. godine, a završna montaža će se obaviti sledeće godine. U 2026, nakon dobijanja eksperimentalnog sertifikata, kompanija planira da započne svoje hrabro putovanje.
Ali novi dizajn će biti više od jednokratnog poduhvata. Nakon turneje, Euro Airship očekuje da nastavi sa potpunom sertifikacijom. Kompanija se udružila sa Capgemini Engineering za dizajn i proizvodnju. "Poslednje 3 godine, naši inženjeri i istraživači su blisko sarađivali sa Euro Airship na dizajniranju ovog inovativnog dirižabla", rekla je Korin Žuani, šefica portfelja i industrijskih centara u Capgemini, u izjavi. "Stavljamo njihove veštine na raspolaganje ovom bezpresedentnom izazovu." Kao deo saradnje, Capgemini će napraviti "digitalnog blizanca" dirižabla.
Euro Airship vidi budućnost za ovaj vazduhoplov u ekoturizmu kao i vojnom nadzoru. "Možemo biti na visini od 6.000 metara i možemo ga koristiti bez posade i ostati gore dugo vremena", rekla je Burnton za Flying.com.