Airbus razvija supersonični avion koji će biti tako brz da bi vas pre nego što biste završili gledanje filma "Oppenheimer" prevezao iz Njujorka u London i nazad...
Prošlo je više od dve decenije od kako je ikonični Konkord poleteo poslednji put, odnoseći sa sobom slavne dane avijacije, kada su poznate ličnosti i imućni poslovni ljudi leteli supersonično preko Atlantskog okeana. Postoji nekoliko kompanija širom sveta koje vredno rade na vraćanju komercijalnog vazdušnog putovanja supersoničnom brzinom, uključujući Lockheed Martin i NASA, koje su nedavno otkrile eksperimentalni avion X-59. Zanimljivo je da je Airbus već 2015. godine patentirao revolucionarni dizajn supersoničnog mlaznjaka koji obećava da će leteti brže od dva puta maksimalne brzine Konkorda. Prema dokumentima patenta, "ultra-brzi" mlaznjak ima dizajn koji ga čini sposobnim da leti do otprilike 4,5 puta brže od brzine zvuka, što ga čini dovoljno brzim da stigne iz Londona u Njujork za samo jedan sat.
Patent opisuje supersonični avion kao "vazdušno vozilo koje uključuje trup, gotska delta krila postavljena sa svake strane trupa, i sistem motora sposobnih da pokreću vazdušno vozilo." Iako je i Konkord imao dizajn delta krila, pokretan je sa četiri Rolls-Royce Olympus turbojet motora sa promenjivim usisnim rampama i ponovnim zagrevanjem za poletanje i ubrzanje do nadzvučne brzine. Najveći problem sa kojim se suočavao ikonični mlaznjak bio je razorni zvučni prasak koji je nastajao nakon probijanja zvučne barijere, što ga je sprečilo da leti svojom maksimalnom brzinom iznad kopna. Konceptualni avion kompanije Airbus ublažava ovaj problem svojim jedinstvenim dizajnom, sistemima propulzije i neobičnom putanjom leta.
Supersonični avion kompanije Airbus pokreću tri različite vrste motora koji rade u sekvencijalnom redosledu. Par tradicionalnih mlaznih motora nalazi se na dnu trupa koji pokreću avion samo prilikom poletanja i sletanja. Kada avion poleti kao tradicionalni mlaznjak sa piste, mlazni motori se povlače u trup kako bi se smanjio otpor vazduha. Par raketnih motora na zadnjem delu preuzima kontrolu, a nadzvučni avion ide potpuno vertikalno poput svemirskog broda dok ne dostigne visinu od preko 30.000 metara. Nakon dostizanja krstareće visine, gotovo na ivici svemira, raketni motori se isključuju i povlače iza poklopca. U tom trenutku, par ramjets motora montiranih na krilima preuzima kontrolu i tera avion do maksimalne brzine od Mach 4.5 (oko 5558 km/h).
Avion ima posebno dizajnirane delta-oblikovane vrhove krila koji se mogu promeniti i rotirati oko svoje centralne ose. Njegov zadatak je da ograniči zvučni prasak, što je bio veliki problem za Konkord kada je leteo iznad kopna. Sa maksimalnom brzinom od Mach 4.5, on je i više od dva puta brži od Konkorda, zahvaljujući čemu može da pređe put od Pariza do San Franciska za manje od 3 sata. Aplikacija za patent otkriva da je avion u civilnoj primeni dizajniran da preveze do 20 putnika i ima sedišta nalik ležaljkama. Airbus je takođe predložio vojnu verziju koja bi mogla da služi kao avion za izviđanje poput SR71 Blackbird. Međutim, prošlo je više od osam godina od kada je patent dodeljen kompaniji Airbus, i nismo čuli ništa drugo o revolucionarnom konceptu supersoničnog aviona. Iako ne očekujemo da ćemo uskoro videti proizvodnu verziju, nadamo se da projekat nije stigao u ćorsokak.