Porsche Boxster Spyder RS - Najbrži i najsnažniji 718 Roadster svih vremena

Ultimativni Boxster je upravo lansiran, a specifikacije ovog „čudovišta“ su prosto neverovatne.

Trideset godina nakon debitovanja automobila Boxster, Porsche predstavlja do sada najsnažniju verziju popularnog roadstera sa centralno postavljenim motorom: novi Porsche 718 Spyder RS. Nakon velikog uspeha modela 718 Cayman GT4 RS koji je debitovao krajem 2021. godine, Porsche je dao isti tretman Boxsteru.

Boxster sadašnje generacije i „njegov brat“ kupe koji će debitovati 2025. biće potpuno električni, što je nemački brend potvrdio pre izvesnog vremena. Nisu svi ljubitelji Porsche automobila oduševljeni odlukom brenda da koristi samo električni pogon za linije modela. Ipak, najmoćnija varijanta Boxtera je savršen način da se kompanija oprosti od modela motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Slično 718 Cayman GT4 RS, novi Boxster Spyder RS pokreće čuveni 4,0-litarski šestocilindrični motor iz 911 GT3. Srednje postavljeni motor se okreće do 9000 obrtaja u minuti i proizvodi 493 konjske snage i maksimalni obrtni momenat od 450 Nm što mu daje prednost od 79 KS u odnosu na već moćni 718 Spyder.

Snaga se prenosi na zadnje točkove preko sedmostepenog PDK menjača sa dvostrukim kvačilom. U kombinaciji sa sedmostepenim PDK menjačem, šestocilindrični motor katapultira dvosed od 0-100 km/h za 3,4 sekunde, dok automobil dostiže 200 km/h za samo 10,9 sekundi.

Kao i svi drugi Porsche RS modeli, najnovija ponuda ovog proizvođača automobila koristi različite tehnike smanjenja težine, koje uključuju lagane materijale i novi krov. Porsche je odustao od starog mekog krova sa električnim sklapanjem u korist laganog, ručnog. Ceo krov, uključujući mehaničke delove, težak je samo 18,3 kg što je 7,6 kg manje od modela 718 Spyder i 16,5 kg manje od modela 718 Boxster. Pored toga, hauba i sedišta su napravljeni od plastike ojačane karbonskim vlaknima.

Spyder RS takođe dobija većinu istih aero elemenata koji se vide na GT4 RS, koji uključuju NACA kanale u haubi za hlađenje kočnica, rezove iza prednjih točkova i veliki zadnji difuzor. Opcioni Weissach Package dodaje više spoljašnjih i unutrašnjih komponenti od ugljeničnih vlakana zajedno sa izduvnim cevima od titanijuma i opciju izbora točkova od magnezijuma.

Sportski karakter definiše i enterijer automobila: unutrašnjost je svedena na elemente bitne za ergonomičnost i funkcionalnost. Udobni RS sportski upravljač obložen je Race-Tex materijalom i ima centralno postavljenu žutu oznaku. Presvlake sedišta izrađene su od crne kože, dok je perforirani sedalni deo izrađen od Race-Tex materijala u kontrastnoj Arctic Grey ili Carmine Red boji sa crnom pozadinom. Instrument tabla i obloge presvučene su kožom. Paleta dostupnih boja donosi ukupno sedam, od kojih su tri metalik, uključujući novu Vanadium Grey metalik, kao i posebne nijanse Arctic Grey, Shark Blue i Ruby Star Neo.

Porsche kaže da će Spyder RS početi da dolazi u prodajne salone na proleće 2024. i da će imati početnu cenu od 162.150 dolara.

Luxury Experience