Pagani Huayra Epitome: Jedinstveni superautomobil sa ručnim menjačem

Više slika

Više slika

Slavni brend Pagani upravio je predstavio jedinstveni Huayra model, savršen za milionera koji zna kako da vozi sa ručnim menjačem...

Sa 852 konjskih snaga i cenom većom od 3 miliona dolara, ovo je najmoćniji i najskuplji ulično legalni automobil sa ručnim menjačem. Nazvan Pagani Huayra Epitome, ovaj jedinstveni superautomobil predstavljen je nedelju dana pre svog debija na ovogodišnjem Goodwood Festivalu Brzine. Iako je Pagani već lansirao naslednika Huayra modela, Utopia, 2022. godine, italijanski proizvođač superautomobila je poznat po stvaranju specijalnih edicija čak i nakon što je model prestao sa proizvodnjom. Po narudžbini neimenovanog, ali važnog klijenta, Epitome je nastao kao delo Grandi Complicazioni divizije Pagani brenda. Timu je bilo potrebno devet meseci da osmisli jedinstveni superautomobil i još deset meseci da dizajnira i razvije Epitome – nije iznenađenje što se smatra vrhuncem Pagani ulično legalnih automobila.

Najveći adut Huayra Epitome je njegov ručni menjač. Do sada su svi Huayra superautomobili bili opremljeni šestostepenim ili sedmostepenim sekvencijalnim menjačima. Međutim, klijent sa dubokim džepovima želeo je da podigne Huayra na "najviši izraz." Kao rezultat toga, tim u Pagani brendu je uspeo da pričvrsti sedmostepeni ručni menjač Xtrac na 6.0-litarski twin-turbo V12 motor.

Mercedes-AMG V12 motor koji pokreće Epitome je podešen da proizvodi 852 konjske snage čime je ovaj jedinstveni superautomobil najmoćniji ulično legalni automobil sa ručnim menjačem. Snaga se prenosi na zadnje točkove preko elektronski kontrolisanog diferencijala i trokrakog pogonskog vratila trkačkog stila. Pagani tvrdi da je maksimalna brzina elektronski ograničena na 349 km/h.

Huayra Epitome ima zapanjujuću karoseriju od golih plavih karbonskih vlakana sa zlatnim akcentima. Njegovi jedinstveni dizajnerski elementi izdvajaju ga od drugih verzija Huayra modela. Prednji branik ima integrisani spliter koji pomaže u povećanju aerodinamičkog pritiska, zajedno sa većim usisnicima, novim unutrašnjim kanalima i specijalnim jedinicama za osvetljenje. Zadnji deo karakteriše integrisano krilo, zajedno sa aerodinamički optimizovanim poklopcima zadnjih svetala i izduvom od titanijuma sa šest otvora. Specijalna edicija vozi se na setu sedmokrakih točkova odevenih u Pirelli P Zero Trofeo R gume.

Dodatno, Pagani tvrdi da je geometrija ogibljenja revidirana, što "smanjuje naginjanje pri ubrzanju, propinjanje pri kočenju i nagib u krivinama." Takođe ima aktivni sistem ogibljenja sa "super mekim" režimom za dodatnu udobnost na neravnim putevima. Unutrašnjost je obložena karbonskim vlaknima i ultra-premijum kožom. Ručni menjač sa svojim vidljivim mehanizmom je nesumnjivo glavna atrakcija. Pošto je Epitome jedinstven model, nema reči o ceni. Ali sigurno će biti značajno skuplji od početne cene standardne Huayra koja iznosi 3 miliona dolara.

Luxury Experience