U svetu u kojem su garaže vredne kao privatne kolekcije umetničkih dela, Meni Košbin zauzima posebno mesto...
Njegova kolekcija automobila uključuje neka od najekskluzivnijih vozila na svetu – od Pagani Huayra do Bugatti Chiron – a svaki primerak nosi lični pečat i luksuzni potpis francuske modne kuće Hermès. Među njima je do nedavno bila i McLaren Speedtail by Hermès edicija, sada prodata – ni manje ni više – nego japanskom milijarderu Jusaku Maezavi, kolekcionaru opsednutom Hermès modnom kućom.
Maezava, poznat po svojim svemirskim ambicijama i saradnji sa Elonom Maskom, već poseduje Rolls-Royce Phantom Oribe i Bugatti Veyron u Hermès izdanju. Otkup Košbinovog Speedtaila tako predstavlja logičan nastavak njegovog beskompromisnog ukusa – gde se moda, inženjering i umetnost spajaju u pokretnoj formi.
McLaren Speedtail je sam po sebi raritet – proizvedeno ih je svega 106 primeraka, a ovaj konkretni model je bio 24. u seriji, uz to i najskuplje izrađen zahvaljujući Hermès doradi. Cena nije objavljena, ali s obzirom da se polovnjaci kreću i do 3,7 miliona dolara, jasno je da je ponuda bila dovoljno impresivna da Košbin ne može da je odbije. “Ponuda koju nisam mogao da odbijem,” rekao je biznismen, iako je ranije nagovestio da nije bio zadovoljan performansama vozila, kao ni bežičnim punjačem – problemi koji su u međuvremenu rešeni.
Hermès Speedtail dolazi sa svim potpisanim luksuzima: personalizovani koferi, kao i zlatni alatni set, omaž legendarnom McLarenu F1 koji je takođe dolazio sa pozlaćenim alatkama. Spolja, automobil je ofarban u elegantnu nijansu plave, sa Hermès detaljima duž bokova. Enterijer – besprekorna kombinacija belog luksuza i futurističkog dizajna – prati estetsku nit McLaren 3-sed stilske „letelice“. A ispod svega: hibridni pogon sa 1.035 konjskih snaga, koji ovaj automobil čini jednako brutalnim koliko i prefinjenim.
I dok jedan kolekcionar odlazi, drugi preuzima. Maezavina garaža već deluje kao spoj modne piste i startne linije Le Mansa, a ovaj McLaren će se savršeno uklopiti između njegovih drugih Hermès-automobila.
Za Košbina, koji poznaje razliku između statusnog simbola i umetničkog dela na točkovima, ovo nije kraj – već samo novo poglavlje. Nije pitanje da li, već kada će sledeći automobil iz njegovog garažnog univerzuma ponovo zaseniti naslovne strane.