Koenigsegg je zvanično pokrenuo proizvodnju svog revolucionarnog hiperautomobila CC850 u svojoj fabrici u Engelholmu u Švedskoj...
Ovaj izuzetni model, koji odaje počast prvom serijskom automobilu kompanije dok pomera granice automobilske tehnologije, dobio je namensku proizvodnu liniju pod nazivom Reodor.
Prvobitno predstavljen na Pebble Beach događaju 2022. godine sa planiranom proizvodnjom od 50 primeraka povodom 50. rođendana osnivača Kristijana von Kenigsega, CC850 je zbog ogromne potražnje proširen na 70 jedinica. Iako cena ovog hiperautomobila dostiže vrtoglavih 3 miliona dolara, svi dodatni primerci brzo su rasprodati među kolekcionarima.
Najveća inovacija CC850 modela je Engage Shift System (ESS) – tehnološko remek-delo koje pretvara devetostepeni automatski menjač u šestostepeni manuelni, uključujući čak i kvačilo i ručicu menjača sa karakterističnim švedskim dizajnom. Ovaj sistem omogućava vozačima da uživaju u iskustvu klasične manuelne vožnje, dok istovremeno imaju prednosti modernog automatskog menjača. Takođe, ESS može simulirati gašenje motora ako se kvačilo ne koristi pravilno, što doprinosi realističnijem osećaju vožnje.
Srce CC850 hiperautomobila je 5.0-litarski V8 motor sa dva turbo punjača, koji proizvodi neverovatnih 1.385 konjskih snaga kada koristi E85 etanol (ili 1.185 KS sa standardnim gorivom). Motor isporučuje 1.383 Nm obrtnog momenta, omogućavajući munjevito ubrzanje. Zahvaljujući širokoj upotrebi karbonskih vlakana i lakih materijala, CC850 ima odnos snage i mase 1:1, teži svega 1.380 kg i pruža neuporedivu dinamiku vožnje.
Koenigsegg planira da svakih dve nedelje iz Reodor linije izađe po jedan CC850, što znači da će poslednji primerci biti završeni krajem 2027. godine. Ovakav pristup osigurava vrhunsku pažnju posvećenu detaljima, po čemu je ovaj švedski proizvođač i poznat.
CC850 se pridružuje modelima Jesko i Gemera u Koenigsegg proizvodnom programu, pri čemu svaki model ima sopstvenu namensku proizvodnu liniju – Solan za Jesko i Ludvig za Gemeru. Ova ekspanzija proizvodnih kapaciteta odražava rast Koenigsegg brenda od skromnih početaka, kada su godišnje proizvodili samo tri ili četiri automobila, do danas, kada su lider u hiperautomobilskom segmentu.
Iako CC850 nije dizajniran da ruši rekorde poput nekih drugih Koenigsegg modela, on predstavlja omaž prvom serijskom automobilu kompanije – legendarnom CC8S. Ovaj automobil kombinuje nostalgičnu vožnju sa vrhunskom tehnologijom, čineći ga jednim od najfascinantnijih hiperautomobila današnjice i još jednim dokazom neprekidne inovacije ovog prestižnog brenda.