Kineski premium proizvođač električnih vozila HiPhi predstavio je novi super sportski sedan koji obećava performanse koje mogu postideti gotovo svaki superautomobil sa motorom s unutrašnjim sagorevanjem…
Nazvan HiPhi A, to je jača verzija liftback sedana HiPhi Z koji je predstavljen prošle godine. Ne samo da ima mnogo više snage od liftback verzije, HiPhi A takođe ima i divlji aero paket koji uključuje ogromno zadnje krilo. Zapravo, HiPhi A izgleda kao da je izašao direktno iz naučno-fantastičnog filma sa svojim oštrim formama i naborima. Prednji deo super sportskog sedana može izgledati kao futuristička verzija Nissan GT-R-a, ali je ukupan dizajn prilično impresivan. Umesto tradicionalnih ogledala na vratima, HiPhi A dolazi sa bočnim kamerama kako bi se smanjio otpor vazduha. Ogromno krilo na zadnjem delu deluje da je napravljeno od kovanog karbona, što dodatno pojačava privlačnost ovog visokoučinkovitog električnog vozila. Još jedan interesantan dizajnerski element HiPhi A su suicide vrata nalik na Rolls-Royce.
HiPhi A je razvijen u partnerstvu sa Apollo Automobil, nemačkim proizvođačem sportskih automobila sa sedištem u Denkendorfu. Kompaniju je osnovao bivši direktor Audi Sporta, Roland Gumpert. Električni pogonski sklop sportskog sedana sadrži tri električna motora, jedan pozadi i dva napred, koji imaju ukupnu snagu od 1.287 KS.
Prema njegovim tvorcima, HiPhi A može ubrzati od 0-100 kilometara na sat za nešto više od 2 sekunde, što kineski super sportski sedan čini ozbiljnom pretnjom Tesla Modelu S Plaid. Teslin vodeći luksuzni sedan ima deklarisano vreme ubrzanja od 0-100 kilometara na sat za 1,99 sekundi. Međutim, Model S Plaid ima bolju maksimalnu brzinu od oko 322 kilometara na sat, u poređenju sa HiPhi A koji ima maksimalnu brzinu od približno 299 kilometara na sat.
Pored ozbiljnih performansi, kineski električni automobil opremljen je i impresivnom opremom i tehnologijom. Pored upravljanja zadnjim točkovima, ima adaptivno prigušivanje i sposobnosti vektorskog upravljanja obrtnim momentom. Izgrađen je na 800-voltnoj arhitekturi poput Porsche Taycan modela, što mu omogućava brže punjenje. Međutim, HiPhi nije otkrio nikakve informacije o bateriji, dometu ili vremenu punjenja, što će biti objavljeno bliže lansiranju na tržište. Cena takođe nije objavljena, ali se nadamo da će super sportski sedan stići na američko i evropsko tržište. Ako ponudi nižu cenu od Tesla modela, možemo slobodno reći da je Elon Mask konačno dobio pravu konkurenciju.