Izvinite zbog crnog humora, ali nije svakodnevna pojava videti Ferrari odvojen od V12 motora koji daje "super" superautomobilu...
Pogotovo ne izvan Ferrari fabrike u Maranelu. Nažalost, to je prizor koji su vozači u Kini zatekli jednog kišnog dana – uništen Ferrari Purosangue koji se prepolovio u saobraćajnoj nesreći, dok je njegov odbačeni motor bio zaštićen od kiše kišobranom. Detalji su trenutno oskudni, ali može se samo zamisliti kolika je bila sila udara koja je iščupala prednji podram i motor iz ovog super SUV.
U sudaru ovakve jačine, prirodno je pretpostaviti da je vozač morao da vozi brzinama znatno većim od dozvoljenih. Iako to može biti tačno, moderni automobili su takođe dizajnirani i konstruisani da zadrže putnike bezbednim u ojačanom putničkom prostoru, dopuštajući drugim delovima automobila da deluju kao elementi koji apsorbuju udar, čak i da se odvoje kako bi ublažili silu udara.
U nekoliko slučajeva, ako automobil udari u čvrstu prepreku pod pravim uglom, može doći do ovakve štete čak i pri relativno legalnim brzinama. S obzirom na to da Ferrari Purosangue može postići ubrzanje od 0 do 100 kilometara na čas za 3.2 sekunde, dostigavši 160 kilometara na čas iz stanja mirovanja za samo 7.5 sekundi, ovaj super SUV je verovatno bio veoma, veoma brz u trenutku nesreće.
Sudar je bio toliko snažan da je moćni V12 motor ispao iz automobila dok se ovaj prepolovio. Nema informacija o vozaču ili putnicima nakon ove totalne štete na Ferrari Purosangue, ali izveštaji kažu da niko nije povređen u nesreći. To je izvanredno, s obzirom na obim štete. SUV još nije testiran od strane NCAP, jer ove organizacije obično zahtevaju četiri primerka za seriju testova — nešto što većina proizvođača superautomobila od pola miliona dolara verovatno nije spremna da uradi.
Ipak, Ferrari Purosangue ima 10 vazdušnih jastuka, automatsko kočenje u hitnim situacijama i sve Ferrari napretke u tehnologiji šasije, uključujući sva saznanja iz Formule 1. Ferrari Purosangue ima potpuno novu šasiju razvijenu u Maranelu, sa V12 motorom smeštenim u srednjem prednjem položaju, zajedno sa pametnom jedinicom za prenos snage (PTU) odgovornom za 4×4 sposobnosti, sa menjačem pozicioniranim pozadi za izvanrednu raspodelu težine od 49:51% napred i nazad.
Ovo znači da je menjač možda izbegao primanje najvećeg udarca, mada sa svim ostalim što je ili polomljeno ili odvojeno, ne bismo se kladili na to koliko je motor zapravo upotrebljiv. Donji deo šasije je u potpunosti izrađen od aluminijumskih legura visoke čvrstoće, uz opsežnu upotrebu šupljih kućišta za poboljšanje rigidnosti (za 30% u poređenju sa ranijim Ferrari četvorosedima) i smanjenje težine.
Da li je inovativni polu-virtuelni, visoki osovinski dizajn suspenzije Purosangue doprineo izlasku prednjeg podrama iz tela automobila? Možemo samo nagađati, ali činjenica ostaje da je vozač navodno prošao nepovređen, nadamo se da će sledeći superautomobil tretirati pažljivije na mokrom drumu.