Bugatti Tourbillon od 1.800 KS je hiperautomobil inspirisan švajcarskom horologijom

Bugatti je 2004. godine impresionirao svet luksuzne automobilske industrije revolucionarnim hiper sportskim automobilom Veyron koji se može pohvaliti sa 1.001 KS bez presedana.

Ovo čudo inženjerstva je 2016. godine nasledio Chiron, koji je dodatno podigao lestvicu sa svojih 1.500 KS, potvrđujući dominaciju brenda Bugatti u domenu hipersportskih automobila. U srcu ovih ikona bio je najnapredniji motor na svetu, 8,0-litarski četvoroturbo W16. Sada, dve decenije nakon što je Bugatti predstavio hipersportski automobil, spremni su da ponovo revolucionišu koncept sa Bugatti Tourbillon, potpuno novim pogonom i platformom koji oličava nasleđe brenda i nemilosrdnu težnju za izvrsnošću.

Bugatti Tourbillon je kulminacija 115 godina Bugatti istorije i otelotvorenje etosa Etora Bugatija, „Ako se može porediti, to više nije Bugatti“ i „Ništa nije previše lepo“. Ovi vodeći principi su oblikovali dizajn i inženjering Bugatti Tourbillon, sa ciljem da se stvori vozilo koje je elegantnije i luksuznije od bilo kog modela koji je ranije predstavljen i koje je zaista napravljeno za večnost.

Bugatti prošlost puna je automobilskih ikona kao što je Type 57SC Atlantic, proglašen kao najlepši automobil na svetu, Type 35, najuspešniji trkački automobil ikada i Type 41 Royale, jedan od najambicioznijih luksuznih automobila svih vremena. Ove legende služe kao stubovi inspiracije za Tourbillon, koji nastoji da spoji lepotu, performanse i luksuz na način koji prevazilazi vreme.

Po prvi put u više od dve decenije, Bugatti odstupa od kultnog W16 motora, odlučujući se za potpuno novi pogonski sklop. Ime Tourbillon, izvedeno iz časovničarskog izuma genija rođenog u Švajcarskoj koji je živeo u Francuskoj 1801. godine, odražava karakter automobila: složen, lep i bezvremenski. Ova referenca na Bugatti francusko nasleđe i trajnu zaostavštinu turbiljona u horologiji naglašava mehaničku bezvremenost automobila.

Bugatti Tourbillon je dizajniran sa fokusom na bezvremenost, izbegavajući velike digitalne ekrane u korist analognih elemenata izrađenih sa preciznošću i pažnjom najboljih svetskih časovnika. Instrument tabla, na primer, je čudo švajcarskog časovničarstva, napravljena od preko 600 delova i sadrži materijale poput titanijuma, safira i rubina. Ovo remek-delo, teško samo 700 grama, pruža centralnu tačku za iskustvo vožnje, nudeći nesmetan pogled na instrumentaciju bez obzira na ugao upravljanja.

Spoljašnji dizajn Tourbillona predstavlja majstorsku klasu aerodinamičke efikasnosti, sa svakom površinom, usisom i ventilacionim otvorom koji su pažljivo izrađeni da uravnoteže aerodinamičke sile i termodinamičke zahteve. Koristeći patentirane tehnologije razvijene tokom dve decenije sa Veyron i Chiron modelima, Tourbillon ima inovacije kao što su zadnje krilo koje ostaje „potopljeno“ tokom vožnje pri najvećim brzinama i napredni koncept difuzora integrisan sa strukturom automobila.

U srcu Tourbillona leži potpuno novi 8,3-litarski V16 motor, razvijen u saradnji sa Kosvortom. Ovaj pogonski sklop, u kombinaciji sa hibridnim sistemom sa tri elektromotora, isporučuje neverovatnih 1.800 KS.

Električni motori se napajaju baterijom od 800V od 25 kWh, koja nudi impresivan potpuno električni domet od preko 60 kilometara. Rezultat je hiper sportski automobil koji ne samo da nadmašuje svoje prethodnike u performansama, već postavlja nove standarde u efikasnosti i ekološkoj odgovornosti.

Šasija i struktura karoserije Tourbillona su napravljeni od ugljeničnog kompozita sledeće generacije T800, koji uključuje inovacije za uštedu težine, kao što je integracija baterije kao strukturne komponente i korišćenje 3D štampanih strukturnih nosača. Sistem vešanja, napravljen od aluminijuma sadrži komponente razvijene od strane veštačke inteligencije, znatno je lakši i napredniji od onog kod Chirona, poboljšavajući i dinamiku vozila i aerodinamičke performanse.

Unutar Tourbillona, fokus na bezvremenski dizajn nastavlja se mešavinom kristalnog stakla i aluminijuma za centralnu konzolu, otkrivajući intrigfantne radnje prekidača i ručice za pokretanje motora. Sedišta su pričvršćena za pod radi maksimalne uštede na težini, dok se kutija za pedale može električno podesiti kako bi se obezbedio udoban položaj za vožnju. Audio sistem, izbegavajući tradicionalne zvučnike, koristi ekscitere da transformiše unutrašnje panele u izvore zvuka, dodatno smanjujući težinu i poboljšavajući slušno iskustvo.

Ograničen na samo 250 jedinica, od kojih je svaka pažljivo ručno sastavljena u Bugatti ateljeu u Molšajmu Tourbillon vredan 3,8 miliona evra će postati ikona večnosti.

Luxury Experience