1970-ih, kada je Amerika utihnula nakon rata, građanskih nemira i skandala koji je srušio predsednika, paranoični triler je postao uspešan filmski žanr za sebe.
Filmovi poput Parallax View, Klute, All the President’s Men i Three Days of the Condor privukli su pažnju zemlje na ivici. Sredinom decenije, izlazeći iz uspeha filma The Godfather, Frensis Ford Kopola imao je zeleno svetlo za pravljenje bilo kojeg filma koji je želeo. On je tada snimio još jedno izdanje epa o Korleoneu, ali je takođe iskoristio svoj holivudski kapital, stvorivši komplikovani film sa tematikom zavere, koji je postao klasik žanra paranoičnih trilera: The Conversation.
Sada, legendarni režiser nudi priliku da porazgovarate sa njim o kinematografiji, uz uživanje u njegovim omiljenim flašama vina iz vinarije Sonoma. Ovaj poduhvat je deo njegove serije Art + Wine, gde ćete po ceni od 800 dolara dobiti prvo izdanje scenarija The Conversation koji potpisuje Kopola, kod za digitalno preuzimanje filma, i ono što je najbolje, pozivnicu da uživo, online razgovarate sa njim o filmu. Pored toga, deo paketa su i 24 flaše njegovog vina.
“Vina su iz Director’s Cut kolekcije, koja predstavljaju vrhunski nivo u našoj ponudi”, kaže Kopola. Deo ponude je i njegov favorit, nazvan Cinema, a koji predstavlja spoj Cabernet Sauvignona, Zinfandel, Syrah i Petit Sirah.
Film o kom ćete dobiti priliku da razgovarate je takođe lično favorit čuvenog kinematografa, a on predstavlja priču o Heriju Kolu, stručnjaku za nadzor, koji je opsednut mladim parom koje je prisluškivao, i za koje veruje da su u opasnosti. “Bio sam inspirisan filmom Mikelanđela Antoninija, Blow Up. Želeo sam da kreiram takav umetnički film, o profesionalnom prisluškivaču, što me dovelo do paranoidne priče”, izjavio je Kopola.
The Conversation je osvojio Zlatnu palmu u Kanu, a nominovan je i za najbolji film i najbolji originalni scenario na dodeli Oskara 1975.godine, uz The Godfather II, za koji je Kopola osvojio Oskara za najbolji adaptirani scenario i režiju. Možda vam ne deluje kao savršena ideja da subotu uveče provedete gledajući film koji i dan danas, pedeset godina kasnije ima veliku težinu, ali verujemo da ćete uspeti da prepoznate sličnosti koje on gaji sa sadašnjicom. “Savremena tehnologija, uključujući AI, učinila nas je svesnijim koliko su zapravo tanke granice privatnosti”, kaže Kopola.
Kako sam režiser kaže, za njega je pravo osveženje da razgovara o nekom drugom filmu, a ne o The Godfather ili Apocalypse Now. Možda će i njegovi sagovornici osetiti slično olakšanje.