Italijanski prosecco definitivno dominira nad šampanjcem i lagano osvaja čitav svet…
U Britaniji, ovo italijansko piće po prvi put je pobedilo u borbi sa francuskim rivalom, kako saznajemo iz najnovijih istraživanja. Do sredine jula, prodaja prosecca skočila je za 72 procenta, dostižući 532 miliona dolara. Kako kaže analitičar Tobi Magil, proseko je moderno piće, koje je jefitinija i veoma kvalitetna alternative šampanjcu. Nije ni čudo što šampanjac gubi na svojoj vrednosti i što se prosecco često pije i na raznim svečanim događajima, a brzo postaje i piće letnje sezone.
Nasuprot tome, prodaja šampanjca porasla je za samo 1.2 procenta, sa ukupnom prodajom u visini od 378 miliona dolara. Kada se meri po visini prodaje i volumenu, prosecco je već pobedio šampanjac na globalnom nivou. Poređenja radi, oko 37.3 miliona litara prosecca je prodato tokom godinu dana, za razliku od 9.8 miliona litara šampanjca.
Ipak, i pored toga, vodeći brendovi šampanjca, poput Lansona i Moeta, uspeli su da povećaju svoju prodaju, jer kako kažu, potrošači odustaju od kupovine jeftinog šampanjca i kupuju prosecco, dok luksuzni šampanjci i dalje zadržavaju svoje vrednosti, glamur i bogati ukus, za koji su mnogi spremni da izdvoje dosta novca.