Isporuke unutar zemlje pale su na najnižu tačku u skoro četiri decenije...
Proizvođači penušavih vina u zemlji su prošle godine isporučili manje flaša šampanjca zbog rastućih troškova koji su ograničili kućni budžet, izveštava Bloomberg. Strane isporuke iz regiona pale su za 8,2% u 2023. godini, dok su domaće isporuke pale na najnižu tačku u skoro četiri decenije (izuzevajući 2020. godinu, koja je bila obeležena Covid zaključavanjem), prema predstavniku proizvođača Comité Champagne. Francuzi ipak nisu sasvim odustali od svoje ljubavi prema šampanjcu: i dalje su vodeći potrošači ovih penušavih vina, čineći preko 40% isporuka.
Vinari su više nego nadoknadili taj manji obim, međutim. Ukupne isporuke mogle su pasti na 299 miliona flaša prošle godine, ali proizvođači su zapravo prodavali skuplje etikete širom sveta. To je održalo ukupan prihod od šampanjca iznad rekordnih 6,6 milijardi dolara postignutih 2022. godine, kaže Comite.
Veuve Clicquot, Bollinger i Lanson su samo neki od francuskih proizvođača koji su doživeli nagli porast potražnje kako su se olabavile Covid restrikcije, što je efekat viđen širom luksuzne industrije. Brojevi isporuka proizvođača sada su se vratili na nivo pre pandemije, kaže Comité. S druge strane, sektor visoke klase mogao bi rasti do 4% ove godine, što je manje od 8% u 2023. godini, prema savetodavnoj firmi Bain & Company.
Pad u isporukama vina u Francuskoj odražava moguće usporavanje u luksuznom tržištu, koje se očekuje da dostigne 1,6 biliona dolara u svojoj najvećoj godini ikada, tvrde neki stručnjaci. U oktobru prošle godine, LVMH je video pad vrednosti svojih akcija od 7% nakon objavljivanja kvartalnog rasta prihoda, najveći pad od početka 2020. godine, izvestio je Forbs; poslednji kvartal takođe je pokazao znakove opadanja prodaje zbog ekonomskih problema u Kini, krize u Izraelu i Gazi i povećanja kamatnih stopa, prema izveštaju Bain & Company i Altagamma. Iznadprosečne stope rasta, inflacija i manji broj kupaca ključni su faktori koji mogu dovesti do recesije, izveštava RBC Capital Markets.