Kako je kafe-restoran Maman zaradio 44 miliona evra u 2023.godini

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by maman (@_mamannyc_)

Eliza Maršal i Bendžamin Sormonte nisu bili previše ambiciozni kada su započeli posao u Njujorku 2014.

„Bio je to mali san: želeli smo da otvorimo sladak, neobičan, udoban kafe“, kaže Eliza Maršal. Njena mala radnja, u modernom naselju SoHo na Menhetnu, zove se Maman.

Sada je to brzorastući lanac kafe-pekara sa 34 prodavnice i prihodima od 47,2 miliona dolara ili 44 miliona evra, prošle godine. U stvari, posao para dobio je neverovatnu reklamu u očima potrošača kada je milijarderka i poznata TV ličnost Opra Vinfri uvrstila kolačiće od čokoladnih orašastih plodova kafe-restorana Maman na svoju listu „Omiljenih stvari“.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by maman (@_mamannyc_)

Međutim, partneri u poslovnom svetu i roditelji dvoje dece su nepokolebljivi u pogledu onoga što Maman izdvaja od nebrojenih konkurenata: porodična i domaća atmosfera je ono što „nadilazi“ kafu i slatkiše. Maman na francuskom znači "majka", kao počast maminoj hrani koju su jeli dok su odrastali. Naziv brenda izaziva „osećaj topline i doma, što je zaista atmosfera za kojom smo tražili“, naglašava par.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by maman (@_mamannyc_)

„Ovde dolazite zbog atmosfere, zbog lepote prostora. Dobra hrana i kafa se lako mogu naći na mnogim mestima. Dakle, treba vam nešto što nudi mnogo više“, objašnjavaju oni. Kada se par upoznao u Montrealu 2011. godine, Sormonte je radio kao advokat u jednoj investicionoj firmi, dok se Maršal bavila marketingom i organizacijom koncerata, događaja i uređenja enterijera. Nakon kratkog boravka pomažući prijateljima da vode klub na plaži na Ibici, u Španiji, par se 2012. preselio u Njujork da otvori sopstveni restoran. „Kada smo se zapitali 'ko nam je omiljeni kuvar?' oboje smo rekli kako su to naše majke, u smislu da smo oboje odrasli u kuhinji sa mamama“.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by maman (@_mamannyc_)

Istovremeno, sarađivali su sa kuvarom Armandom Arnalom sa Michelin zvezdicom na kreiranju menija klasičnih francuskih jela koja zajedno sa porodičnim receptima poput kolačića sa komadićima čokolade, evociraju uspomene iz detinjstva. Neki od njihovih proizvoda imaju „divan obrt“, kao što su ganaš kolačići od bele čokolade, koji podsećaju na fensi i nadograđenu francusku verziju Oreo keksa.

Njihovo poslovno neiskustvo pokazalo se rano jer nisu znali koliko će koštati otvaranje kafea u Njujorku i na kraju su potrošili 250.000 dolara, iscrpljujući svoju ušteđevinu i morali da pozajmljuju novac od porodice i prijatelja da pokriju preostale troškove.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by maman (@_mamannyc_)

„To je bio jedan od najvećih finansijskih rizika koje smo mogli da preuzmemo. Zaista smo preuzeli ogroman rizik da u to uložimo ne samo sav svoj novac, već i svoje vreme i energiju. Prolili smo mnogo znoja i suza, ali smo sve to radili s ljubavlju. Tu se krije tajna našeg uspeha“, ističe par.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by maman (@_mamannyc_)

Kada je kafić otvoren 2014. godine, par se fokusirao isključivo na vođenje posla, radeći od 06:00 ujutru na pečenju peciva i drugih proizvoda i zatvarajući u 20:00 uveče dok su pripremali testo za sledeće jutro. Pokretanje posla zahtevalo je "mnoga odricanja", sa 80 sati rada nedeljno, bez slobodnih dana, "ali smo imali veliku sreću da smo našli podršku naših ljudi", objašnjavaju oni.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by maman (@_mamannyc_)

U stvari, članak na blogu o hrani poznatom kao Grub Street u časopisu New York Magazine reklamirao je „Maman“, navodeći da prodaje „najimpresivnije, nove i ukusne kolačiće sa komadićima čokolade u Njujorku“. 2015.godine, nakon što su bili rastrgani dugim radnim vremenom, par je zaposlio dodatno osoblje i partnere.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by maman (@_mamannyc_)

Par planira da nastavi da otvara nove prodavnice i širi svoju mrežu i asortiman proizvoda i usluga. „Naša vizija za Maman je da postane mnogo više od restorana sa četiri zida. Zaista vidim da postajemo višestruki lifestyle brend“, zaključuju oni.

Luxury Experience