Wilkhahn ima dugu istoriju. Malo je kompanija koje su imale tako snažan uticaj na sektor proizvođača kancelarijskog nameštaja u Nemačkoj, kao Wilkhahn. Kompanija se razvila kao ličnost. Ličnost koja se zalaže za vrednosti i tokom svog dugogodišnjeg iskustva, nastavlja da daje novi podsticaj opštem kulturnom i socijalnom razvoju. Dizajn mora da pruža. U ovoj kompaniji to znači mnogo više od spoljne forme i funkcije, što nam je objasnio Burkhard Remmers, direktor međunarodnih komunikacija kompanije Wilkhahn…
1. Šta je ključ vašeg uspešnog dizajna?
Mi nazivamo našu filozofiju proizvoda „ Odgovoran nameštaj“ (Responsible Furniture), što znači nameštaj sa dugotrajnom dopadljivošću, kombinacija održivog i vidljivog kvaliteta. Dodatna vrednost jedinstvenog, bezvremenog i privlačnog dizajna je nameštaj koji je više od nameštaja. Ne radi se o novoj stolici, već o udobnijem sedenju, o novom stolu, o boljoj komunikaciji i interakciji medju ljudima, niti o novoj sofi, već o boljem opuštanju... To je način na koji se stvaraju prave inovacije i oblikuje cela industrija širom sveta. Sledeći korak je pretvaranje novih ideja u kvalitetne rezultate. Pokušavamo da pronadjemo najjednostavnije i što trajnije odgovore na složena pitanja. Funkcionalnost uključuje i emocionalni aspekt dizajna, nešto što mi zovemo „emocionalna praktičnost“. Sa ovim konceptom, kao našom polaznom tačkom, razvili smo nekoliko potencijalno klasičnih proizvoda, kao što je FS-linija kancelarijskih stolica (1980) i Modus (1994). Drugi primeri uključuju oslonac-stolicu Stitz (1992), ili Confair preklopni sto (1994). Svi ovi proizvodi se i dalje proizvode i veoma su popularni. Trenutno postavljamo sledeći reper sa trodimenzionalnim, fleksibilnim ON. To je postao prvi nemački proizvod koji je ušao u konkurenciju "Best of Competition” na američkom sajmu NeoCon.
2. Stalno ste u pokretu. Vaša omiljena destinacija je...?
Obožavam London, Pariz, Tokijo i Čikago. Ali Beograd me je takodje fascinirao. Mogla bi to da bude ljubav na drugi ili treći pogled. Nakon svih mojih putovanja, moja najomiljenija destinacija je ipak dom. Živim u Hanoveru, verovatno najpotcenjenijem gradu u Evropi.
3. Kako se osećate kada ste gost u Srbiji i kakvo je Vaše mišljenje o našoj zemlji?
Uspeo sam da vidim samoBeograd. Neugladjen šarm grada i kontrast između sadašnjosti i prošlosti je fascinantan. Oseća se da je grad otvoren za sve mogućnosti i da ništa nije u potpunosti odlučeno. To je ono što daje šarm Belgrade Design Week-u. To je bila košnica aktivnosti i svi sa kojima sam se susreo do sada, rade to što rade sa velikom posvećenošću. U isto vreme su topli i gostoljubivi.
4. Šta mislite o srpskom dizajnu, da li biste izdvojili nešto što Vam se posebno dopada?
Moram da priznam da zaista ne znam. Konstantin Grčić verovatno nije vidjen kao protagonista - ili jeste? Ali, da li uopšte postoji tipični srpski dizajn? Ja više ne verujem u nacionalne trendove. U globalizovanom svetu, prepunom medija, postoji toliko različitih koncepata dizajna, koji su danas domaći u gotovo svim zemljama. Možda je zemlja porekla ponekad očigledna - italijanski, skandinavski, francuski ili čak tipično nemački dizajn. Da li tipično srpski dizajn postoji, izvan tradicionalnog, folklor stila?
5. Gde pronalazite inspiraciju, gde se punite energijom?
Otpitujem u Afriku bar jednom godišnje. Ne odsedam u luksuznim hotelima, već u skromnom smeštaju. Život tamo vam pomaže da sagledate stvari iz nove perspektive. To stvara zahvalnost i poniznost i daje vam snagu za nove izazove.
6. Poseban kutak u Vašem domu?
Definitivno kuhinja.
7. Omiljeni nameštaj?
Kod kuće, imam neku vrstu viseće mreže u dnevnoj sobi. Ovo je mesto na kome uživam u čitanju, razmišljanju o stvarima u mojoj glavi, ili samo sanjarim.
8. Koje je Vaše omiljeno vino?
Volim da pijem bogato, crveno vino sa Sicilije. To je stono vino po imenu Corvo.
9. Kako vidite budućnost?
Trebalo bi vrlo brzo shvatiti činjenicu da smo globalna zajednica i da su nam potrebna pravila da regulišemo način na koji delujemo. Budući da su naši životi povezani na svaki način. Verujem da postoje velike mogućnosti da se pozitivno utiče na način na koji se ljudi ponašaju pomoću dizajna, što se tiče odnosa posedovanja i korišćenja stvari. Ali nam ponestaje vremena. Sat otkucava i ne smemo ostaviti generacijama nerešive probleme. U Meksičkom zalivu, videćemo da li možemo da popravimo ono što smo uništili.
10. Da li čitate magazine o dizajnu?
Da, ako imam vremena. Pokušavam da pratim međunarodnu scenu. Čitam puno, ali ništa redovno.
11. Odakle dobijate informacije?
Pošto je moja e-mail adresa javna, ja sam preplavljen vestima i inovacijama. Oni dolaze iz svih krajeva sveta i iz svakog pravca. Još treba da otkrijem koliko su ti mediji pouzdani.
12. Šta mislite o našem magazinu?
Uživao sam odgovarajući na pitanja.
Autor: Mina Srećo (Petijević)
Izvor: Mini Studio