Nakon senzacionalnog debija modela RM UP-01 iz 2022. godine, najtanjeg mehaničkog sata ikada izrađenog, saradnja između kuće Richard Mille i Ferrari brenda nastavlja se s još smelijim izrazom tehničke izuzetnosti i sofisticiranog dizajna…
Njihovo drugo zajedničko horološko ostvarenje, RM 43-01 Tourbillon Split-Seconds Chronograph Ferrari, predstavlja spoj vrhunske mehanike i automobilske inspiracije, namenjeno kolekcionarima koji od luksuza očekuju više od estetike – očekuju inženjersku perfekciju.
Za razliku od prethodnog ultratankog modela, RM 43-01 se odlučno okreće ka maksimalizmu, objedinjujući dve od najkompleksnijih komplikacija u svetu časovničarstva: turbijon i split-seconds hronograf. Rezultat je sat razvijan pune tri godine, sa čak 514 komponenti, koji donosi besprekornu preciznost i izraženu tehničku dinamiku.
Model dolazi u dve varijante, svaka limitirana na 75 primeraka. Prva nosi kućište izrađeno od peskirane i polirane titanijumske legure 5. klase, u kombinaciji sa bočnim delovima od Carbon TPT, nudeći vizuelni identitet inspirisan duhom sofisticiranog "gentleman driver". Druga verzija, izrađena u potpunosti od Carbon TPT – kompozitnog materijala ekskluzivnog za Richard Mille – osmišljena je kao horološki pandan trkačkoj agresivnosti i „high-octane“ estetici.
Precizne dimenzije – 42,9 mm širine, 17,1 mm debljine i 51,2 mm lug-to-lug – ukazuju na snažno prisustvo sata na zglobu, dok su gumeni kaiš i dvostruka titanijumska preklopna kopča osmišljeni za savršen spoj udobnosti i funkcionalnosti. Vodootpornost je ocenjena na 50 metara.
U središtu ovog mehaničkog majstorskog dela nalazi se manufakturni kalibar RM43-01, ručno navijan i sposoban da obezbedi rezervu snage od 70 sati. Inovativni prikaz sekundi realizovan je pomoću pet radijalnih krakova, dok split-seconds hronograf koristi dva kolonska točka za precizno merenje intervala do 30 minuta.
Dizajnerski identitet razvijen je u saradnji sa Ferrari Centro Stile, pri čemu je svaki detalj promišljeno izveden: od indeksa inspirisanih vazdušnim usisnicima supersportskih modela, do graviranog logotipa slavnog brenda oblikovanog poput zadnjeg krila Ferrari 499P. Mehanizam, u svojoj skeletonizovanoj strukturi, evocira arhitekturu motornih blokova i radilica, dok završne obrade oslikavaju industrijsku preciznost komponenti trkačkih pogona.
Kako ističe Flavio Manconi, glavni dizajner Ferrari brenda: „Saradnja poput ove temelji se ne samo na estetskim sličnostima između motora i časovnika, već i na zajedničkim vrednostima – funkcionalna lepota je ono što nas ujedinjuje.“
Cena odgovara retkosti i tehničkoj rafiniranosti: oko 1,3 miliona dolara za titanijumsku verziju, dok potpuno karbonska edicija dostiže vrednost od 1,535 miliona dolara.
S produženom saradnjom između dve ikonične marke na još pet godina, očekuje se da će buduće kolekcije dodatno pomeriti granice dizajna i performansi – u skladu sa reputacijom brendova koji luksuz ne posmatraju kao cilj, već kao standard.