Jaeger-LeCoultre je predstavio tri ograničene serije Reverso Tribute Enamel satova, od kojih svaka odaje počast gradu Veneciji, što se poklopilo sa učešćem brenda na predstojećoj izložbi Homo Faber Biennial.
Ovi izuzetni komadi ističu posvećenost Jaeger-LeCoultre spajanju finog časovničarstva sa umetnošću minijaturnog slikarstva, odajući počast majstorskim delima Kloda Monea, posebno njegovim proslavljenim slikama „Venecijanske serije“.
Satovi Reverso Tribute Enamel imaju poleđine kućišta ukrašene pažljivo minijaturizovanim reprodukcijama Moneovih kultnih prikaza Venecije. Ove slike, nastale tokom Moneove posete gradu 1908. godine, prelepo prikazuju jedinstveno svetlo i arhitektonsku veličinu Venecije – mesta koje je Mone smatrao tako zadivljujućim da je u početku mislio da je „previše lepo za slikanje“. Tokom svog 10-nedeljnog boravka, međutim, stvorio je 37 slika, od kojih svaka ističe različite venecijanske scene u različito doba dana.
Umeće Jaeger-LeCoultre je evidentno u mukotrpnom trudu koji je potreban da se Moneova remek-dela velikih razmera ponovo kreiraju na malom platnu zadnjeg kućišta sata. Proces je uključivao minijaturizaciju detalja slika koje su prvobitno bile veličine preko 65x92 cm na površine od samo 25x20 mm.
Izazov nije bio samo u razmerama, već i u teksturi i dubini, pri čemu je emajler morao da oponaša debelu, teksturiranu tehniku koju je Mone koristio da dovrši svoja platna. Rezultat je set satova koji obuhvataju atmosferu iz snova i promenljivo svetlo koje je toliko očaralo Monea tokom njegovog boravka u Veneciji.
Brojčanici ovih satova su remek-dela sama po sebi. Svaki je ručno ukrašen giljoš šarama ispod slojeva prozirnog emajla, umetničkog oblika koji zahteva sate pedantnog rada. Brojčanici, koji odražavaju umetničke teme poleđine kućišta, upotpunjeni su jednostavnošću dizajna Reverso Tribute, omogućavajući složenim detaljima da zauzmu centralno mesto. Primena merača sati i registara minuta, zajedno sa preciznim bušenjem kroz emajl, pokazuje visok nivo veštine i posvećenosti koje zanatlije Jaeger-LeCoultre unose u svoj zanat.
Jedna od predstavljenih slika, „San Đorđo Mađore u sumrak“, prikazuje mirnu lepotu Venecije dok sunce zalazi, sa ostrvom San Đorđo Mađore prikazanim u formi siluete okupane svetlom. Časovnik inspirisan ovom slikom sadrži brojčanik od grand feu emajla sa uzorkom riblje kosti, pri čemu je svaka linija pažljivo urezana da odražava mirnu scenu.
Drugi komad, na kom je "naslikan" Veliki kanal, prikazuje Moneovu sposobnost da prenese dubinu i pokret. Reprodukcija slike na poleđini kućišta sata hvata maglovitu popodnevnu svetlost iznad vode, a Santa Maria dela Salute deluje gotovo eterično. Brojčanik ovog sata ima talasasti uzorak giljoša, inspirisan refleksijama na površini kanala, pojačan slojevima zelenog emajla koji dočaravaju boju vode.
Poslednji sat u seriji odaje počast Moneovom pogledu na Duždevu palatu, naslikanom iz gondole u zoru. Uzorak na brojčaniku stvara dinamičnu interakciju svetlosti i senke, odražavajući sliku ranog jutarnjeg svetla na vodi. Bogati plavi grand feu emajl dodaje dubinu i sjaj ovom izuzetnom dizajnu.
Reverso Tribute Enamel „Venice Series“ predstavlja primer Jaeger-LeCoultre posvećenosti očuvanju i unapređenju tradicionalnih giljoše tehnika, emajliranja i minijaturnog slikarstva, nudeći po deset časovnika u svakoj od opisanih varijacija.