Morski povetarac ostaće sa nama i posle letnjih odmora jer tako je odlučio Đorđo Armani, koji u svojoj najnovijoj kolekciji za jesen/zimu dovodi šum talasa na gradske ulice.
Dejvid Bouvi - najveći mornar pop kulture
"Voleo bih da budem mornar hiljadu milja daleko. Voleo bih da imam budućnost, bilo gde", pevao je Dejvid Bouvi u pesmi "Miracle Goodnight".
Voda i jedrenje bili su čest motiv u stvaralaštvu umetnika. Izvore njegove fascinacije možemo pratiti, između ostalog: u jednom od njegovih omiljenih romana „Mornar koji je izneverio more“. Sam muzičar se više puta pojavio na sceni u mornarskom kostimu, koji je postao sastavni deo njegovog imidža. Iako modni brendovi svoje kolekcije prilagođavaju prvenstveno ukusima svojih najvažnijih kupaca (a samim tim i onih koji u slobodno vreme putuju po svetu), gledajući još jednu liniju koja se odnosi na more, teško je ne pomisliti na Bouvija - umetnika koji je romantizovao more kao niko drugi i prepoznao svestranost njegove simbolike. Sloboda, čežnja i stalna težnja ka nepoznatom takođe su vrednosti o kojima ove jeseni govori Đorđo Armani.
Emporio Armani za jesen/zimu 2024/2025 - morske priče Made in Italy
Louis Vuitton je ove godine aludirao na nautičare, ali u kontekstu prolećne i letnje sezone. U jesen, ideju o otvorenom moru neguje brend Emporio Armani, koji je u januaru obavio milansku modnu pistu tajanstvenim mrakom. Sumnje u režiju revije razvejale su prve note "Il mare d'inferno" u izvođenju Loredane Berte. Ritam pesme i prvi projekti uverili su gledaoce da će se sve što vide u trenutku ispostaviti kao sveobuhvatan omaž moru. Čak su i svetla stvarala efekat koji podseća na sjaj svetionika, otkrivajući samo siluete modela i tlo pod njihovim nogama.
"Atlantik. Hladno i burno more. Okean koji spaja kontinente. Brodovi koji ga prelaze iz luka i brodogradilišta i likovi koji ih naseljavaju: mornari, inženjeri i oficiri. Muška kolekcija Emporio Armani jesen/zima 2024/25 odvažnog je duha, definisanog jasnim siluetama sa širokim, dobro dizajniranim ramenima, "usidrenima" cipelama na pertle sa visokim đonom, koje u kombinaciji sa grejačima za noge, dobiju željenu mekoću", stoji u saopštenju brenda.
Rezime revije Emporio Armani može se naći u njegovoj najnovijoj kampanji koja promoviše kolekciju jesen/zima. Kao i na milanskoj modnoj pisti, foto sesija Bruna Stauba ističe fascinaciju nautičkim akcentima, uključujući breton pruge, kape, čizme i jakne inspirisane krojem prsluka za spasavanje.
"Nikada nisam krio svoju ljubav prema moru, simbolu slobode i avanture. Tako sam radio na figuri, počevši od ramena, koja su široka, kvadratna i odlučna. Ovo je bila polazna tačka za ceo pokret u kolekciji koja je uglavnom modernizovana, čista i relevantna za današnji stil", objasnio je Đorđo Armani.
U kampanji, viziju dizajnera ostvaruju modeli Akbar Šamdži, Malik Lindo, Hong Seong Jun i Semjuel Oven, pozirajući na pozadini neravnog lučkog pejzaža. Kolekcija u zagasitim nijansama tamnoplave, bele i sive uredno prevodi jezik mornarskog stila u uličnu modu. I ne samo to, Armani savršeno kombinuje oversize odela i kapute sa nonšalantno vezanim šalovima. Šalovi su važan element dizajna Emporio Armani iz još jednog razloga. Dizajnerski tim ih je pametno ugradio u strukturu košulje, gde se materijal na kragni proteže poput kravate. Nadajmo se da će ovaj originalni detalj, kao i ostali akcenti koje je dizajner predstavio, dugo ostati sa nama.
M.L.