Gotovo vek stara dijamantska ogrlica u formi kravate od Van Cleef & Arpels brenda nadmašila je sva očekivanja na Sotheby's aukciji nakita u Njujorku…
Kupljena od strane Ketrin Beket, šefice odeljenja za veličanstveni nakit u Sotheby's aukcijskoj kući, zadivljujuća ogrlica sa dijamantima iz 1929. godine prodata je za impresivnih 3,6 miliona dolara. Malo je reći da je prvobitna procena od 1.2 miliona dolara premašena. Sedam ponuđača se žestoko borilo više od šest minuta za ovu ogrlicu sastavljenu od gradiranih karika, ali je Beket na kraju odnela pobedu.
Bezvremenska ogrlica dekorisana je različito sečenim dijamantima i sadrži izdužene rese koje se delimično rotiraju. Vešto izrađena da drži dijamante geometrijskog oblika, savršeno hvata estetiku Art Deco stila. Takve kreacije su retke, sa samo nekoliko ikada napravljenih. Najskuplji komad Van Cleef & Arpels nakita ikada prodat na aukciji bio je Walska Briolette dijamantski broš. Ovo remek-delo je prodato na Sotheby's Geneva 2013. godine za preko 10,5 miliona dolara, postavljajući svetski aukcijski rekord za brend.
„Naši klijenti traže nakit ne samo za ukrašavanje, već kao komade istorije i umetnosti, koji u sebi nose suštinu svojih dizajnera i epoha, kao što je Art Deco Van Cleef & Arpels dijamantska ogrlica sa kravatom, koja je prodata za zapanjujućih 3,6 miliona dolara,“ rekao je Kving Bruning, šef odeljenja za nakit za Ameriku i EMEA u Sotheby's aukcijskoj kući. „Njeno pojavljivanje na aukciji savršeno pokazuje našu jedinstvenu sposobnost da ponudimo nakit neuporedive retkosti, ekskluzivnosti i najbolje kvalitete.“
Ogrlica nije samo izuzetan primer vanredne izrade Van Cleef & Arpels brenda, već je i, sa svojom zmijolikom siluetom, oda večnoj ženstvenosti i gracioznosti. Drugi najvredniji predmet na prodaji bio je 53,04-karatni dijamant u obliku kruške, savršeno beo i besprekorno čist, koji je dostigao preko 3,4 miliona dolara, unutar procenjenih vrednosti, kako je podelio Forbes. Treće mesto zauzeo je prsten sa kašmir safirom vredan 1,9 miliona dolara. Aukcija je privukla učesnike iz preko 30 zemalja, a najmanje 7 od 10 komada nakita prešlo je milion dolara. Sa 90% prodanih lotova, prodaja veličanstvenog nakita postigla je 30 miliona dolara, približavajući se visokoj proceni od 35 miliona dolara.