Zašto je Rodžer Federer investicioni genije?

Rodžer Federer ostavio je neizbrisiv trag u svetu tenisa, a odlazak u penziju bio je prelomni trenutak za sportistu koji pokušava da se pomiri sa činjenicom da će morati da okrene drugu stranicu u svom životu.

Međutim, švajcarska legenda sa svojim otmenim stilom godinama je poznat po svojoj eleganciji, čak i van terena, a njegove investicije takođe dobro prolaze. Najistaknutiji je njegov posao sa sportskom odećom pod nazivom „On“. Nakon što je potpisao unosan višegodišnji ugovor sa brendom Nike, bivši najbolji teniser sveta znao je da mora da se uključi u ovu brzorastuću kompaniju koja je nastala u njegovoj rodnoj Švajcarskoj. „Veoma sam zaintrigiran time što su Švajcarci globalno aktivni u sportu. U mojoj zemlji u nekom trenutku morate postati međunarodni igrač i zato volim da podržavam biznise iz svoje zemlje“, rekao je 2023. za Forbs.

As sa bogatstvom od skoro pola milijarde dolara, uložio je u kompaniju 54 miliona dolara 2019. godine i 2020. godine lansirao sopstvene patike pod nazivom „The Roger” koje koštaju oko 200 evra, dok je vlasnik 3% akcija kompanije - investicija sada vredna više od 330 miliona dolara!

„Možda su mislili da sam previše veliko ime da bih imao jednostavnu ulogu ambasadora“, otkrio je Federer.

Brend „On“ su 2010. godine osnovali entuzijasti igara Olivijer Bernhard, Dejvid Aleman i Kaspar Kopeti, a 20-struki pobednik Grand Slama pridružio se kompaniji koja takođe proizvodi patike koje se 100% mogu reciklirati, pod nazivom Cyclon.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by On (@on)

Za ovu godinu, švajcarski proizvođač patika prognozirao je prodaju nižu od očekivane, jer ostaju pitanja o snazi potražnje potrošača. Ostvario je prihod od 447 miliona švajcarskih franaka (510 miliona dolara) u poslednja tri meseca 2023. godine, što je za dlaku nedostajalo procenama analitičara od 452 miliona, dok su njegove akcije porasle za 67 odsto u 12 meseci, nadmašujući rivale kao što su Nike, Adidas i Puma.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Wimbledon (@wimbledon)

Prema Bloombergu, dok je „On“ postao miljenik industrije sa svojom popularnom linijom patika za trčanje i tenis, pozitivan zamah je postavio pitanje da li kompanija može da održi rast bez razočaranja investitora. On očekuje da će prodaja porasti za najmanje 30% u 2024. na 2,25 milijardi švajcarskih franaka, dok bi promet u prvom kvartalu mogao biti 495 miliona, što je nešto ispod prognoza ekonomista. Njegova bruto marža je skočila 60,4% u četvrtom kvartalu, nadmašivši očekivanja. Prihodi su porasli za 19% u Americi, +58% u Aziji i Pacifiku i +23% u EMEA.

On se brzo proširio širom Evrope i Severne Amerike. Kompanija sa sedištem u Cirihu očekuje da će njeno poslovanje biti jače u prvoj polovini 2024. nego kasnije tokom godine. Nastoji da ojača svoj imidž na Starom kontinentu kao vrhunski sportski brend, nakon sličnih poteza u SAD pre nekoliko godina.

Luxury Experience