Porsche, simbol nemačkog automobilskog inženjeringa, suočava se sa ozbiljnom krizom koja bi mogla rezultirati otpuštanjem čak 8.000 zaposlenih.
Razlog? Preambiciozni planovi elektrifikacije i značajan pad prodaje na ključnom kineskom tržištu, gde se luksuzni brend bori sa rastućom konkurencijom jeftinijih električnih vozila.
Prema nemačkom magazinu Automobilwoche, prodaja Porsche automobila u Kini pala je za skoro 30 procenata u prvih devet meseci 2024. godine. Kineski električni automobili, s cenom od oko 30.000 evra, direktna su konkurencija luksuznim Porsche modelima, čije cene dostižu i 80.000 evra.
Ambiciozni planovi elektrifikacije nisu uspeli
Porsche je postavio cilj da do 2030. godine čak 80 procenata njegovih automobila budu električni. Međutim, problemi poput niskog interesovanja kupaca, kašnjenja u razvoju (posebno kod modela Macan EV) i visokih troškova softverskih rešenja ozbiljno su usporili ove ambicije.
I dok su planovi elektrifikacije naišli na prepreke u Evropi i SAD, kompanija sada razmatra povratak motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, što uključuje i dugovečnu seriju 911, čiji nasleđeni modeli sa benzinskim motorima mogu potrajati i nakon 2030. godine.
Otpustiti 8.000 radnika kako bi se smanjili troškovi
Kako bi se izborio sa krizom, Porsche je započeo proces smanjenja troškova, koji uključuje i značajno smanjenje broja zaposlenih. U Nemačkoj se planira redukcija radne snage za 20 procenata, što znači da bi od ukupno 42.000 zaposlenih posao moglo izgubiti preko 8.000 ljudi.
Osim toga, privremeni ugovori za otprilike 1.000 radnika nisu produženi, što ukazuje na ozbiljne posledice trenutne strategije.
Šta Porsche planira?
Iako se kompanija suočava sa krizom, ostaje posvećena prilagođavanju tržištu. Porsche sada planira odložiti lansiranje električnih modela poput Cayennea EV, dok bi se serije Panamera i 911 mogle fokusirati na rafinirane benzinske verzije.
Dok svet prelazi na električnu mobilnost, izazovi poput konkurencije, troškova i tehnoloških kašnjenja jasno pokazuju da tranzicija nije jednako laka za sve brendove – pa čak ni za one sa statusom ikone, poput brenda Porsche.