Napulj - evropska prestonica falsifikata

Napulj – grad Maradone, napuljske pice i bogate kulture, krije na svojim ulicama mračno lice trgovine luksuznim falsifikatima.

Napulj je grad bogate istorije, kulture i ukusne kuhinje, ali nažalost ima i mračnu stranu - trgovinu falsifikovanom luksuznom robom. Grad koji se nalazi u južnoj Italiji poznat je po svojoj ilegalnoj trgovini, koja cveta i na uličnim pijacama i u odabranim buticima. U Napulju su lažni proizvodi renomiranih brendova kao što su Chanel, Gucci i Louis Vuitton široko dostupni kupcima koji traže „brendirane“ proizvode po atraktivnim cenama. Nažalost, oni su i značajan izvor prihoda za... italijansku mafiju. Prema podacima objavljenim na sajtu Fashion Network, tržište falsifikata u Napulju procenjuje se na 6-7 milijardi evra.

Italijanska Camorra kontroliše tržište luksuznih falsifikata

Falsifikati su globalni fenomen i uključuju ne samo modne proizvode, već i igračke, elektroniku, hranu i farmaceutske proizvode. Prema OECD-u, procenjuje se da falsifikati čine 2,5 odsto svetske trgovine. Zauzvrat, Napulj, gde je 63% predmeta zaplenjeno u Evropskoj uniji, zaslužio je da se nazove evropskom prestonicom falsifikata.

„Iza ilegalne prodaje krije se mračno prisustvo Camorra, italijanske mafije sa jakim uticajem u regionu Napulja", piše sajt Fashion Network.

Camorra kontroliše različite aspekte trgovine falsifikovanom robom, od proizvodnje do distribucije i prodaje na gradskim ulicama. Proizvodi koje prodaju – osim što su lažni su i lošeg kvaliteta, dolaze iz Kine i Turske.

Falsifikati se obično transportuju morem kroz luke koje podležu manje strogim kontrolama, poput onih u Grčkoj ili Bugarskoj. Etikete se transportuju odvojeno - kako bi carinskim službama bilo teže da otkriju kriminalne aktivnosti.

Mafija takođe kontroliše distribuciju, koristeći sopstvene kanale prodaje ili prisiljavajući vlasnike prodavnica da prodaju falsifikat zajedno sa originalnom robom. Iako mnogim potrošačima falsifikat može izgledati kao nevina kupovina, mafijaške aktivnosti postaju sve veći prioritet za italijanske agencije za sprovođenje zakona.

Iako je prodaja falsifikata manje finansijski korisna za mafiju od trgovine drogom, ona je odličan kanal za pranje novca od drugih kriminalnih aktivnosti. Pored toga, trgovina falsifikatima je relativno nizak rizik u poređenju sa nasilnim zločinima, što omogućava mafiji da zadrži kontrolu nad gradskom trgovinom.

Podaci italijanskog Ministarstva unutrašnjih poslova pokazuju da je policija u Napulju od 2018. do 2022. godine zaplenila skoro 100 miliona predmeta u vrednosti od preko 470 miliona evra. Prema podacima italijanske vlade, trgovina falsifikatima utiče i na državni budžet. Visok nivo prodaje nelegalnih falsifikata doprinosi padu potražnje za skupim luksuznim proizvodima, povećanju nezaposlenosti i poreskim gubicima. Ukupna vrednost gubitaka procenjena je na 17 milijardi evra godišnje.

Luksuzni brendovi rade na borbi protiv falsifikata sprovođenjem procedura protiv falsifikovanja širom sveta. Prema sajtu brenda Louis Vuitton, kompanija je 2017. implementirala preko 38.000 postupaka protiv falsifikovanja širom sveta.

Luxury Experience