U svetu u kojem "nije sve što sija zlato", kineski influenseri pružili su savršen primer...
Pokušaj da se predstave kao "bliskoistočno plemstvo" nije ih učinio kraljevskim osobama, a oštri kineski korisnici društvenih mreža brzo su prozreli ovu farsu. Iako su influenseri ulagali napore da deluju uverljivo, čak angažujući "prinčeve" za svoju predstavu, njihova iluzija raskošnog života srušila se spektakularno kada je otkriveno da su svi ti luksuzni prikazi samo kulise za prodaju svakodnevnih proizvoda.
Među najpoznatijima je bila Luo Jialin, influenserka sa 100.000 pratilaca na platformi Douyin. U jednom od svojih video-snimaka, iz luksuzne vile, teatralno je izjavila kako prodaje “stotine miliona u imovini” u Kini, navodno da bi “vratila” svojim fanovima. Iza ove dramatične priče stajali su proizvodi poput "francuskog parfema" i "britanskog kraljevskog deterdženta za veš", čija cena nije prelazila 50 juana (manje od 7 dolara). Malo ko je mogao da zamisli ove proizvode u palati.
Skepticizam gledalaca bio je nemilosrdan. “Zašto princ i princeza prodaju obične stvari, a ne luksuznu robu?” komentarisao je jedan korisnik. Druga influenserka, obučena u tradicionalnu bliskoistočnu odeću i pozirajući pored svog "princa iz Dubaija" u luksuznom automobilu, otišla je korak dalje. Tvrdeći da se razvodi i likvidira imovinu, ponudila je 300 pari čarapa po ceni od 6 juana (manje od 1 dolara) i preko 1.000 porudžbina za "britanski deterdžent" od 2 kg po ceni od 6,99 juana (oko 1 dolar).
Prevara nije prošla nezapaženo. Državni list China Youth Daily otkrio je da su influenseri unajmili strane glumce da igraju uloge prinčeva i princeza, dok su promovisali proizvode sumnjivog kvaliteta. Kada je cela priča isplivala na videlo, njihovi nalozi su zabranjeni, a proizvodi povučeni sa tržišta.
Iako je fascinacija bliskoistočnim kraljevstvima, njihovim bogatstvom i mistikom univerzalna, korišćenje njihovih persona za prodaju jeftine robe pokazalo se kao komedija koja je izazvala salve smeha. Za sada, nalozi ovih influensera ostaju zatvoreni, proizvodi su povučeni, a kazne još nisu objavljene. Međutim, lekcija o granicama imitacije sigurno neće biti brzo zaboravljena.