Ko je Mate Rimac - hrvatski Elon Mask?

Mate Rimac je na čelu hrvatske kompanije Rimac Automobili, koja ima sve veći uticaj na evropskom tržištu električnih vozila.

Ovaj 36-godišnji Hrvat imao je mnogo uspeha, a jedan od njih je kupovina ultraluksuznog brenda Bugatti. Ko je mladi biznismen iz malog Livna, danas zvani hrvatski Elon Mask?

Mate Rimac - hrvatska automobilska zvezda

Mate Rimac je rođen 12. februara 1988. godine u malom selu u bivšoj Jugoslaviji. Selo je bilo toliko malo da do njega nije vodio ni asfaltni put. Sa tri godine, njegovi roditelji su emigrirali u Nemačku, bežeći od oružanog sukoba. Kada se rat završio, porodica se nastanila u Hrvatskoj, gde su ga kao dečaka vršnjaci zadirkivali zbog naglaska. Mate Rimac je bio veoma talentovan učenik, posebno kada su u pitanju pronalasci i pre svoje 18. godine imao je dva patenta iza sebe.

Prvi je bio iGlove, uređaj koji je zamenio miša i tastaturu. Drugi patent se ticao sistema koji prati vozila u mrtvom uglu ogledala. Od srednje škole njegova interesovanja su se vrtela oko inženjerstva, a njegov idol bio je Nikola Tesla. Nakon škole upisao je VERN' Univerzitet u Zagrebu. Istovremeno je bio pobednik nekoliko međunarodnih takmičenja posvećenih inovacijama i tehničkom razvoju.

Sa 22 godine kupio je stari BMW 323i iz 1984. jer je sanjao da učestvuje na takmičenjima u driftu i tu počinje priča o automobilizmu i elektrifikaciji. Mate Rimac je starom BMW automobilu uklonio originalni motor (koji je prethodno eksplodirao) i zamenio ga električnom jedinicom iz viljuškara. I u ovoj formi je Mate Rimac nastavio da se takmiči. Međutim, mladom inženjeru to nije bilo dovoljno. Nastavio je da modifikuje svoj BMW sa šest različitih elektromotora, uključujući i neke sopstvene proizvodnje. Na kraju, automobil je imao preko 600 KS snage, što je garantovalo pet FIA i Ginisovih rekorda za ubrzanje u električnom automobilu.

Sve ovo uspeo je da postigne sa samo 23 godine. I u ovom trenutku smo morali da se zapitamo šta dalje? Činilo se besmislenim izvlačiti više snage iz starog BMW automobila.

Rimac - električno kraljevstvo Mate Rimca

„Morali smo da razvijemo nešto svoje, nešto što će iznenaditi svet.“ Tako je Rimac Automobili osnovan 2009. godine, a dve godine nakon početka rada dobio je veliku novčanu injekciju od članova kraljevske porodice Ujedinjenih Arapskih Emirata, zbog čega je stvoren električni Concept_One.

Međutim, to nije bilo ružičasto vreme za mladog preduzetnika. Rimac se suočio sa problemima sa finansijskom likvidnošću, a jedino rešenje je bilo uspostavljanje saradnje sa drugim proizvođačima. Posle mnogo godina nedaća i uspeha, nastala je Nevera, koja drži 20 svetskih rekorda, uključujući i onaj koji se odnosi na ubrzanje od 0 do 100 km/h, za koje je potrebno 1,81 sekundu što je brže nego u bolidu Formule 1.

Od Rimac Automobili do Bugatti Rimac

Rimac Automobili sada zapošljavaju oko 1.000 ljudi. Međutim, Mate Rimac nije jedini njihov vlasnik. Hrvat poseduje oko 37 odsto akcija, dok ostatak pripada kompanijama Porsche, Hyundai i drugim investitorima.

Vredi napomenuti da je pre nego što je Bugatti bio u vlasništvu Rimca, njime je prethodno upravljao Porsche. Nemci su Rimcu prodali svoje akcije u Bugatti kompaniji, dok su povećali udeo u Rimac Automobili. Tako je nastao Bugatti Rimac, kompanija u kojoj uspešni Hrvat ima 55 odsto akcija. Tako je Mate Rimac postao vlasnik kompanije Bugatti pre svoje 35. godine.

Mate Rimac želi da elektrifikuje Evropu

Pored razvoja Rimac Automobili i Bugatti, Mate Rimac ide još dalje i zapravo gradi kampus u blizini Zagreba površine 100.000 m2. To će biti multifunkcionalni proizvodno-istraživačko-razvojno-rekreativni centar (u njegovim prostorijama će biti kafić, vrtić i sportski objekat) kako bi deca mogla slobodno da šetaju i dive se kako se stvara budućnost automobilske industrije.

U Mateovom kampusu biće izgrađene i dve odvojene linije za proizvodnju baterija koje će se isporučivati za Hyundai i Porsche. I tu dolazimo do važnog elementa hrvatskog superautomobila – brzine punjenja. Koristeći punjač od 500 kW, Rimac (kompanija) tvrdi da njihov superautomobil može napuniti svoje baterije do 80 procenata za samo 19 minuta. Tajna nije samo hlađenje, već pre svega minimiziranje toplote.

Mate Rimac želi da na još jedan način približi električne automobile običnim potrošačima. Kako? Pa, zahvaljujući kompaniji Verne, koja bi trebalo da pokrene autonomne robotaksije 2026.

Mate Rimac vizionar?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Mate Rimac (@materimac)

Mate Rimac ima 36 godina. Počeo je sa preuređenim BMW automobilom i osnovao kompaniju koja je naterala Evropu da veruje u elektromobilnost. Stvorio je jedinstvena vozila koja su promenila percepciju električnih automobila.

Preuzeo je Bugatti, koji je uveo francuski brend u budućnost sa modelom Tourbillon. Što je još važnije, Mate Rimac se ne distancira od motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Matea Rimca često porede sa Elonom Maskom, ali da li su u pravu? Imaju zajednički profil kompanije, ali se Hrvat od Maska razlikuje po tome što ne izaziva mnogo kontroverzi.

Luxury Experience