Sa čime je povezana Francuska? Svakako sa nekim od najboljih vina na svetu i ukusnim sirevima, ali…sada i po luksuzu.
Prema novom izveštaju koji je za LVMH pripremila konsultantska kompanija Asteres, globalna prodaja francuskog koncerna je prošle godine premašila prodaju vina u francuskom poljoprivrednom sektoru.
Ogromni konglomerat u vlasništvu Bernara Arnoa, koji nadgleda najpopularnije brendove u industriji, uključujući Louis Vuitton, Dior, Celine i LOEWE, činio je čak 4 odsto francuskog izvoza 2023. godine, dok je međunarodna prodaja sira i vina Camembert iznosila samo 3,2 odsto.
Luksuzni sektor ostaje ključan za francusku ekonomiju, a samo grupa LVMH je tokom godine izvezla robu u ukupnoj vrednosti od 23,5 milijardi evra. Prošle nedelje, LVMH je rekao da Azija čini nešto manje od 40 odsto izvoza, a SAD 25 odsto.
Kelsey Knight, Unsplash
„Rezultati iz 2023. ilustruju jedinstvenu privlačnost naših brendova i njihovu sposobnost da stvore interesovanje, uprkos godini koju su mučili ekonomski i geopolitički izazovi“, rekao je predsednik i izvršni direktor LVMH Bernar Arno u izjavi ranije ove godine. On je dodao da je kompanija ostvarila stabilan rast u Evropi, Japanu i ostatku Azije, ali je u Sjedinjenim Državama bila nešto slabija zbog tamošnje ekonomske situacije.
Christian Wiediger, Unsplash
LVMH namerava da nastavi da doprinosi razvoju francuske privrede. Arno je nedavno primio dvoje svoje dece, Frederika (29) i Aleksandra (31), u odbor konglomerata. Četvoro od petoro Arnoeve dece sada služi u odboru, štiteći vladavinu porodice nad najvećom luksuznom grupom u zemlji.
Zapamtite, ako želite dobar suvenir iz Francuske za svoje najmilije, flaša vina ili parče sira više nisu dovoljni. Uštedite za LOEWE torbu ili Dior parfem.